Onze goede zorgen voor uw dier brengen natuurlijk kosten met zich mee. Niet leuk, maar onvermijdelijk. We doen er wel alles aan om deze kosten zo laag mogelijk, eerlijk en transparant te houden.
Hoe weet ik hoeveel het gaat kosten?
We willen niet dat u voor onaangename financiële verrassingen komt te staan. Daarom willen we helder zijn over de kosten die u maakt, en de wijze waarop we die in rekening brengen.
Onze tarieven voor standaardbehandelingen staan op deze website. Voor de kosten van vervolgbehandelingen krijgt u bij het maken van de afspraak een prijsindicatie mee en met de afspraakbevestiging per email toegezonden. Dit is altijd een indicatie omdat we nooit helemaal van te voren weten wat we tegenkomen. We proberen u tijdig van extra kosten op de hoogte te brengen.
Kan ik een rekening meekrijgen?
Nee, voor een reguliere behandeling kan dat niet. Na een consult, vaccinatie, operatie of bij het afhalen van medicijnen of diervoeding moet u direct bij ons betalen. Dat kan contant of per pin.
In uitzonderlijke gevallen en alleen na overleg voorafgaande aan de behandeling is het mogelijk om een factuur mee te krijgen. In dit geval vragen we aan u om in ieder geval de helft van de kosten voor de behandeling, met een minimum van 100 euro meteen af te rekenen en het restbedrag in maximaal 3 maandelijkse termijnen van minimaal 50,00 euro te voldoen. Ook hebben we een kopie nodig van uw identiteitsbewijs en zal u een overeenkomst moeten tekenen. Omdat dit veel administratieve rompslomp met zich meebrengt, brengen wij hier administratiekosten voor in rekening. Deze bedragen 15,00 euro per factuur. Als betaling uitblijft gaat de rekening naar een incassobureau. Daar worden extra kosten voor in rekening gebracht.
Portemonnee vergeten?
Het kan zijn dat u per ongeluk, of in de haast uw portemonnee bent vergeten. In dat geval kunt u altijd even naar huis om hem op te halen. Medicijnen, voer of de patiënt blijven dan rustig bij ons wachten.
Staat u onder bewind?
Ook als u onder bewind staat is het mogelijk om uw dier bij ons te laten behandelen. We vragen aan u om dit bij het maken van de afspraak aan te geven. Voordat we tot behandeling over kunnen gaan hebben we gegevens van uw bewindvoerder nodig. We nemen telefonisch contact met hem of haar op en als er voldoende budget is kunnen we uw dier helpen.
En dan nog spoed…
Er zijn natuurlijk altijd omstandigheden waarbij een dier geholpen moet worden omdat er een levensbedreigende situatie is. In zo’n geval bieden we natuurlijk hulp en maken we op een later tijdstip afspraken over de betaling. Ook proberen we in zo’n geval wel van tevoren de te verwachten kosten met u te bespreken.
Als er achterstallige betalingen zijn kunnen we in dit geval uw huisdier helaas niet helpen, tenzij u de openstaande rekening vooraf aan de behandeling betaalt.
Verzekeren
Voor sommige huisdiereigenaren is het een veilig idee dat hun huisdier verzekerd is tegen onverwachte kosten. Op de site verzekerjedier kunt u een voor u geschikte huisdierverzekering vinden.